tisdag 8 mars 2011

Jordnötssåsen med stort J

Nyligen drog bokrean igång. Numera har jag en ganska sansad relation till den, men när jag var student så brukade jag gå dit när de öppnade på natten med en alldeles för lång önskelista i handen och komma hem med tunga papperspåsar fyllda med fynd. Varav en stor andel kokböcker. Samlingen växte sig så småningom så stor att jag kände mig tvungen att ge mig själv restriktioner. De följer jag... hyfsat. Men i år råkade jag komma hem med tre nya, blänkande läckra kokböcker. Men jag kan försvara dem alla tre! :-) En av dem har i dag, med ett enda recept, helt ursäktat sin plats i bokhyllan. Den innehåller uteslutande nudelrätter av olika slag, och efter att tidigare ha testat något recept på jordnötssås som visat sig vara en riktig besvikelse så kände jag mig nu mogen att prova igen efter att ha läst igenom detta. Jordnötssmör, jordnötter, röd currypasta, kokosmjölk, ingefära och vitlök. Ner i mixern med rubbet, bara! Och oj, så gott det blev. Fantastiskt.

P.S. Hittade receptet på nätet med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar