söndag 6 mars 2011

Så. Jävla. Gott.

I min umgängeskrets så förekommer, med ojämna mellanrum, en företeelse som kallas onsdagmiddag. Vi turas helt enkelt om att bjuda varandra på middag då och då. Alltid en onsdagkväll. En strålande möjlighet att umgås, slippa laga mat och få sig en slurk vin mitt i veckan. Från början var det nog tanken att det skulle vara kravlöst och opretentiöst, men sedan en i gänget slog till med vaktelägg till förrätt (reserverar mig för det eventuellt omoraliska i att äta sådana och hänvisar till okunnighet) så eskalerade det hela en smula. Sedan dess har dock ambitionsnivån åter tagits ner till ett mer rimligt läge.

En onsdagmiddag tidigare denna vinter blev vi bjudna på älgfärsbiffar med grönpepparsås. Galet gott! Jag bad förstås att få receptet men var tvungen att påminna några gånger innan jag fick det - som julklapp, tillsammans med ett halvt kilo älgfärs. Det paketet blev inte långvarigt i frysen och när min kära mor försåg mig med ytterligare ett par kilo färs för ett par veckor sedan så blev det förstås en favorit i repris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar