torsdag 19 maj 2011

Bacon is the shit

I lördags gav jag mig på ett nytt recept ur samma kokbok som gösen nedan. Först skulle man svänga ihop en gräddig kantarellstuvning (fick stoppa mig själv från att vräka i mig rubbet direkt ur pannan medelst slickepott). Den skulle man sedan fördela på färska lasagneplattor och rulla ihop till prydliga cannellonirör. Sedan på med en buljong-, vin- och gräddsås samt lite ost och sedan var det gratinering i ugnen. Till detta serverades sedan ugnsstekt kycklingfilé, krispiga grönsaker och bacon. En riktigt värdig lördagmiddag. Men det är faktiskt sant som de säger: allt blir bättre med bacon. (Utom möjligen choklad. För någon månad sedan bjöd en kollega på en bit baconchoklad från det förlovade landet i väst. Det var faktiskt inget vidare.)

2 kommentarer:

  1. Men jösses. Nyss mådde jag godis-illa, men nu blev jag ju hungrig igen! Ge mig receptet så att jag kan sätta maken på att laga det åt mig. Snarast!

    SvaraRadera
  2. Absolut, recept finns här: http://www.alltommat.se/recept/Majskyckling-med-svampcannelloni-10791!

    SvaraRadera