måndag 2 maj 2011

Finn ett fel

Det har blivit en del nudlar i det här hushållet sedan jag kom hem från bokrean med den där nudelkokboken. Ett par av recepten har jag till och med hunnit laga både två och tre gånger. Detta recept var det dock premiär för. Men det behövde modifieras lite, för det skulle egentligen vara räkor och bläckfisk i. Några räkor hade jag inte och bäckfisk är jag generellt skeptisk till (gummi!), så jag tog i stället den burk med kräftstjärtar som råkade stå i kylen. Nu kanske inte dillen lirade med övriga smaker riktigt som det var tänkt, men det blev inte så dumt ändå. Men det höll på att inträffa en incident som jag som tur var lyckades avvärja i sista stund. Såhär: är det någon som ser några korianderblad på den här bilden? Nä, just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar