torsdag 9 juni 2011

Flintastekens bästa vän

När jag blir stor ska jag ha en trädgård med rabarber. Jag gillar verkligen rabarber, de växer (oftast) så det knakar och går ju att göra så mycket gott av. När vi hade stickträff för några veckor sedan så bjöd värdinnan oss på smulpaj gjord på rabarber från den egna trädgården - mycket gott! Jag kunde inte låta bli att fråga om det råkade vara så att de hade gott om rabarber och om man möjligtvis fick plocka med sig några stjälkar, och det gick bra! Så några dagar senare njöt jag min egen rabarberpaj med vaniljvisp. Fina grejer. Men det råkade faktiskt bli några stjälkar över, så efter att ha snubblat över ett recept på rabarberchutney, som visst skulle vara fantastiskt till grillat, var jag tvungen trotsa min chutneyskepsis och prova. Resultatet blev riktigt bra! Inte så dumt att ha lite söt chutney bland alla traditionella grilltillbehör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar