onsdag 1 juni 2011

Hur man kamouflerar en avokado

Härom veckan unnade jag mig ett exemplar av min favoritmattidning. Jag har tyckt att den varit lite för dyr att prenumerera på, men nu när de lockade med fyra nummer för 98 spänn, eller vad det nu var, så trillade jag förstås dit.

I numret jag nu fick med mig hem från affären så fann jag ett recept på inkokt lax smaksatt med ingefära, potatissallad med ärt-tema samt en avokadosås som också skulle pimpas med ingefära. Och lime. Och jag måste säga att laxen blev riktigt smaskig, så även potatissalladen med gröna ärter, ärtskott, sockerärter och dijonvinägrett. Och avokadomajon var det i ärlighetens namn inget större fel på heller, men det kan ju tyckas lite slöseri med god avokadosmak när man dränker den totalt i ingefära och lime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar