torsdag 29 september 2011

Allt i ett

Jag har en stor och tjock kokbok med bara pastarecept stående i hyllan. Jag har, märkligt nog, inte använt den så mycket, men när veckans middagar skulle planeras häromsistens så tog jag fram den. Bläddrade lite planlöst och konstaterade snart att en pastagratäng skulle sitta fint. Men trots det stora antalet recept så var det inget som föll mig i smaken riktigt. Jag satte mig vid datorn och sökte i stället. Köttfärs, hm... Nej, jag ville ha något krämigt. Ostigt. Färdig ostsås, just det! Och gärna någon grönsak i. Hittade till slut ett recept i en annan blogg. Det uppfyllde alla kriterier. Så jag kokade penne, men inte helt färdig. Tillsatte broccolibuketter när det återstod ett par minuter av koktiden. Stekte bacontärningar, lök och vitlök. Och så geggade jag ihop allt tillsammans med en halv tetra ostsås och hällde sedan ut det i en smord ugnsform. Strödde över lite riven ost och gratinerade i ugnen. Snabbt, enkelt och gott! Riktigt bra vardagsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar