måndag 28 maj 2012

Matvetepudding - check!

När jag går och handlar brukar jag ibland plocka på mig sådana där gratishäften med recept som finns lite här och där i affären. Från ett sådant kommer det här receptet, och vad som fick mig att vilja prova det var inte att det lät så gott, för det vet jag i ärlighetens namn inte om det gjorde egentligen, utan att jag blev omåttligt nyfiken att se vad "matvetepudding" kunde innebära. Ja, vad skulle man få om man blandade matvete, ricotta, tärnad aubergine, ägg och lite annat och gräddade det i ugnen i 40 minuter? Svaret är... Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men något helt nytt var det för mig i alla fall. Det smakade inte illa men var kanske inte jättegott heller. Möjligen kräver det lite tillvänjning.

De övriga delarna i rätten var dock inget som stack ut åt något håll: italienska (det vill säga inklusive parmesan) köttbullar i tomatsås. Tämligen oprovocerande.

Totalt sett var nog detta ingen rätt som kommer att ligga högt upp på listan över de vanligast förekommande i detta hushåll, men det var helt klart kul att ha testat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar