tisdag 29 maj 2012

Wokflopp

Jag var på ett seminarium i Stockholm för någon månad sedan och blev då bjuden på någon sorts nudelsallad, eller kanske nudelwok, till lunch. Den var tyvärr både lite för kall och lite för smaklös i mitt tycke, dessutom var det alldeles för mycket nudlar i förhållande till kyckling och grönsaker. Det här kan jag göra bättre själv, tänkte jag. Funderade lite på saken och kom fram till att om jag blandade nudlar med wokgrönsaker, kyckling, ägg och den där goda vårrullesåsen från en av
mina kokböcker, då måste det bli bra! Det blev det inte. Jag vet inte riktigt var det gick snett för den där såsen, med soja, sesamolja, vitlök, chili och annat smaskens, är verkligen god och resten av ingredienserna är ju synnerligen oförargliga. Men vissa kombinationer blir helt enkelt inte så lyckade som man tänkt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar