tisdag 12 juni 2012

Gratinera mera

Nu har jag gjort det igen: fallit för ett recept i en tidningsannons. Måste säga att det är ett ganska så listigt sätt att sälja in sin nya produkt; att locka med ett läckert recept som är snabbt och enkelt men ändå har det lilla extra. Produkten ifråga var denna gång gratängcrème, någon sorts blandning av grädde, mjölk och ost som finns naturell eller med pepparsmak. Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig och blev nyfiken att prova. I receptet skulle crèmen bredas över laxfiléer som man sedan toppade med lite pumpakärnor och gratinerade i ugnen tillsammans med babyspenat, bönor och tomater. Jag ugnsrostade några potatisar till vilket smakade bra, men lite mos hade nog gjort sig ännu bättre.

Snabb, enkel och överraskande god tyckte jag att denna rätt var, trots att jag inte är något stort fan av bönor. Det blev dock ganska mycket crème över då jag bara gjorde två portioner, men den gjorde sig utmärkt i en rotsaksgratäng några dagar senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar