onsdag 27 juni 2012

Torsdagsfika

Jag tyckte att det var min tur nyss, men så var det plötsligt dags igen: fredagsfika. (Eller well, torsdagsfika denna gång eftersom fredagen var midsommarafton.) Jag har ju snöat in lite på cupcakes och tänkte först i de banorna, men sedan slog jag det ur hågen när jag kom att tänka på de tre midsommartårtor som knipit pallplatserna i den tävling som min matkedjas stamkundstidning utlyst. Det kändes helt rätt att bjuda på tårta dagen innan midsommarafton. Och med en brownietårta med hallonmousse borde jag kunna få de mest förhärdade kransälskare att mjukna.

Rikliga mängder med både smör och choklad i browniebotten säkrade såväl smak som konsistens och den fluffiga, syrliga hallonmoussen tillsammans med topparna av vispad grädde gjorde sig utmärkt till. De färska hallon som tårtan skulle garneras med förmådde dock min kvartersbutik inte att uppbåda, så det blev jordgubbar i stället. Men ingen verkade bli ledsen för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar